Omul sfințește locul
M-m convins de acest lucru în momentul în care am început cel mai ambițios proiect al vieții mele, construcția unei pensiuni adaptate integral persoanelor cu dizabilități. Nu era doar o simplă construcție, ci un vis despre incluziune și despre a oferi o experiență de neuitat celor care de multe ori sunt priviți ca fiind o categorie specială.
O experiență care a făcut diferența: arhitectul
Era cel mai important proiect pe care îl implementam, așa că aveam nevoie de experți dedicați trup și suflet, așa că inițial am căutat consultanță în domeniu la unele dintre cele mai mari firme de arhitectură. Din păcate, tot ceea ce am primit din partea acestora au fost doar niște dosare bine făcute, din care nu am înțeles nimic.
Din fericire, am întâlnit un om care prin felul său de a fi mi-a schimbat complet orice prejudecată. Este vorba despre domnul arhitect Matei, cel care încă de la prima întâlnire, în loc să-mi prezinte schițe făcute într-un editor pentru documente, mi-a ascultat în tăcere toate doleanțele, iar din când în când, venea cu noi propuneri, semn că știa exact necesitățile persoanelor cu dizabilități.
Matei a făcut mai mult decât să proiecteze rampe și băi accesibile. A venit cu geniala ideea de a poziționa ferestrele la o înălțime care să permită utilizatorilor de scaun rulant să poată admira peisajul stand jos. Totodată, m-a încurajat să folosesc texturi diferite pe pereți pentru orientarea persoanelor cu deficiențe de vedere și să integrez senzori vocali la cel mai înalt nivel de complexitate, care fac diferența în privința autonomiei.
Depozit Virtual de la oameni pentru oameni
Însă, pentru a-mi vedea visul devenit realitate aveam nevoie și de materiale de construcții. Cum eu îmi doream o colaborare cu oameni care să-mi înțeleagă doleanțele, am apelat la cel mai bun prieten despre care știam că avusese un parteneriat cu o firmă care între timp trecuse printr-un amplu proces de rebranding după 11 ani de la înființare.
Așa am ajuns la Depozit Virtual. Trebuie să recunosc faptul că nu aveam așteptări prea mari. Mi se părea că era un alt magazin online. Dar în timpul primei noastre discuții s-a dovedit că în spatele unui simplu ecran se afla o voce caldă. Era un consultant care, în loc să-mi vorbească despre prețuri, m-a ascultat în liniște notându-și pe o foaie toate detaliile.
Discuția a durat aproximativ jumătate de oră, timp în care i-am povestit despre coridoarele largi, băile accesibile și liftul care oferă acces spre camerele de la etaj, despre cât de mult contează o rampă construită corect sau o pardoseală sigură. Mi se părea că port o discuție cu un bun prieten, nu cu cineva pe care îl întâlnisem în urmă cu jumătate de oră.
După aproximativ două zile, am fost contactată de către consultant. Nu venea doar o simplă ofertă, ci un plan complex și materialele potrivite pentru accesibilitate. Dar asta nu era tot. Mi-a prezentat și opțiuni de prețuri conform bugetului alocat, dar și recomandări pentru montaj. Totul era explicat foarte simplu, cu exemplele și imaginile aferente.
Din acel moment, lucrurile au decurs firesc, iar eu am înțeles că, în spatele unei platforme și a câtorva mii de produse, este de fapt o echipă de oameni cu care am putut conversa deschis și fără opreliști. Oameni care au știut să mă asculte, să mă înțeleagă și să-mi transforme cel mai frumos vis în realitate.
Pentru mine, acel consultant întruchipează imaginea perfectă a termenului umanizare brand. Pentru că a fi om nu se învață la cursuri de marketing. Se simte. Se trăiește. Se transmite prin felul său de a vorbi, de a explica o ofertă fără să te grăbească.
O lecție de omenie
Au mai rămas foarte puțin zile până când pensiunea mea își va deschide ușile pentru primii săi oaspeți, iar eu rătăcesc pe coridoarele ei largi, admir rampele construite conform planului și liftul care facilitează accesul utilizatorilor de scaun rulant la camerele de la etaj, amintindu-mi de interacțiunile cu domnul arhitect și consultantul Depozit Virtual. Au fost printre puținii oameni care au înțeles că fiecare detaliu contează și poate schimba multe vieți. Poate peste câțiva ani, nici unul dintre ei nu-și va aminti de mine, însă eu nu-l voi putea uita niciodată.
De la cei doi am învățat că implicarea nu ține cont de meserie, ci de caracter. Că un brand nu se distinge doar datorită reclamelor, ci și a oamenilor care îi poartă valorile zi de zi. Și că, uneori, diferența dintre un client mulțumit și un vis împlinit stă într-o conversație sinceră.
Au fost două interacțiuni autentice care nu m-au lăsat niciodată senzația că aș deranja pe cineva. Mi-am dat seama că nu am fost doar un client, ci m-am simțit ascultată și că fiecare dintre ei și-au pus în joc experiența acumulată de-a lungul anilor de practică pentru că m-au ajutat să-mi îndeplinesc cel mai frumos vis pe care îl aveam, construcția pensiunii care urma să devină cămin pentru persoanele cu mobilitate redusă, măcar pentru câteva zile.
Surse foto Depozit Virtual și https://www.istockphoto.com/ro, editare în Canva.
Articol scris pentru competiția SuperBlog 2025, ediția #31.
Comentarii
Trimiteți un comentariu