„Harta accesibilizării orașului Focșani”, dezbaterea cu autoritățile locale


 După cum spuneam joi 15 iulie 2021 Grupul civic Dizabil.Eu a demarat proiectul „Harta accesibilizării orașului Focșani” , printr-o dezbatere ce își propune să atragă atenția autorităților asupra problemelor cu care ne confruntăm noi, persoanele cu mobilitate redusă în incursiunile noastre prin acest oraș unde lipsesc trotuarele accesibilizate, instituțiile publice în care cei în fotoliu rulant nu pot intra din cauza lipsei unor rampe corespunzător construit multe alte lucruri.




În cadrul acestei dezbateri am povestit autorităților prin câte greutăți trece o persoană cu mobilitate redusă atunci când iese în oraș să-și facă cumpărăturile sau să-și rezolve vreo problemă medicală, administrativă. Prin această dezbatere am încercat să atragem atenția că și persoanele cu dizabilități au dreptul la mișcare în spațiul public și că este aceleași drepturi precum persoanele sânătoase. 
Toți cei prezenți care au luat cuvântul în cadrul dezbaterii au fost de acord cu faptul că trebuie luate măsuri ca persoanelor cu dizabilități și nu numai să le fie bine și să se simtă în siguranță pe străzile Focșaniului.




Totodată acest proiect își propune realizarea unei hărți a tuturor instituțiilor publice și nu numai prin care ne propunem să ajutăm persoanele cu dizabilități prin realizarea unei hărți prin care să evidențiem clădirile accesibilizate și cele neaccesibilizate cât și nivelul de accesibilizare a spațiului public.
Aceată etaă va începe mâine dimineață la ora 09.00 și va fi coordonată de către amicul Răzvan ce va evalua cartierul Sud, cartierul în care acesta își are domiciliul. Așadar, cei ce doresc să ajute sunt așteptați la Velo Park.
Acest eveniment ne-a oferit ocazia de a reîntâlni vechi prieteni și de a cunoaște oameni noi.






Nu știu cum a fost pentru ceilalți, însă pentru mine faptul că am tinut și am vorbit la un microfon m-a emoționat. Era ciudat să-mi aud vovea în stația de sonorizare. De aceea în filmare pare că nu mă pot exprima.
Dragii mei prieteni, a fost o plăcere să vă revăd, chiar dacă pe unii dintre voi m-am mai întâlnit în această perioadă!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tur Cultural de Sânziene în Vrancea arhaică

HotelRunner ajutorul de nădejde al pensiunii noastre!

Salina Târgu Ocna, Județul Bacău