Frisomat - viața fără metal, un coșmar


Era o zi călduroasă de vară,iar soarele strălucea cu putere, așa că eu îmi petreceam toată ziua într-un balansoar citind cartea mea preferată și sorbind dintr-o cană guri mici de capucino. Cu toții știm că dacă îți place o carte, o citești în câteva ore. Însă uneori adormi fără să-ți dai seama 

Dintr-o dată simt că mă ia frigul și parcă nu mă pot opri din tremurat. Deschid ochii pentru a vedea ce se întâmpla cu mine și de ce îmi era atât de frig. Deodată îmi dau seama nu mai sunt în curtea mea, iar balansoarul se transformase într-un hamac, cana mea de porțelan dispăruse și ea, doar cartea mai era lângă mine.

Mă dezmeticesc bine, mă uit în jur și văd pădurea. Cobor și încep a colînda împrejurimile și nu recunosc nimic.

Tot mergând și încercând să-mi dau seama unde mă aflu, întâlnesc un om care am presupus eu că era băștinaș. Mă uit la el cu atenție în timp ce el face același lucru. Mă privește ciudat și deodată îl aud întrebând:

- Dumneata cine ești și de unde vii?
- Sunt Larisa și vin din Focșani. Dumneata?
- Eu mă numesc Decebal și dacă nu șiai suntem în anul 100.
- Cun adică anul 100?

După câteva minute în care mergem unul lângă altul fără să ne mai spunem vreun cuvânt, ajungem într-un mic sătuc.

Primul lucru pe care îl observ este că toate casele lor sunt din lemn și paie. Nici urmă de metal.

Deodată îl aud pe Decebal spunându-i unei localnice:
- Ajut-o pe domnișoara să se îmbrace cu niște haine adecvate.

Mă uit la el și întreb:
- Dar ale mele ce au?
- Nimic. Doar că vreau să fii și tu îmbrăcată la fel ca femeile de aici.

Nu mai scot nici un cuvânt și mă supun. Am văzut-o că scoate dintr-o ladă din lemn câteva haine foarte frumos lucrate pe care mi le întinde.

După ce mă îmbrac o aud spunând:
- Ești foarte frumoasă cu hainele. Hai să-ți dau și ceva lejer de încălțat.

Din câte am reușit să văd, toți locuitorii acestui sătuc purtau opinci, exact ceea ce aveam să primesc și eu câteva minute mai târziu

Aici nimeni nu ținea cont ce oră era, ci se orientau după poziția soarelui, iar eu trebuia neapărat să mă adaptez.

Uitându-mă cu și mai mare atenție prin casă, am observat faptul că acei oameni foloseau doar veselă din lut, de la căni, farfurii, oale și până la linguri, furculițe și chiar cuțite.

Uneltele din gospodărie și cele cu care arau ogoarele erau din lemn.

Deja începuse să-mi fie dor de prezent.


Sursă foto: Frisomat.ro

Revenirea la realitatea

Brusc visul s-a terminat, iar când m-am trezit cartea era tot lângă mine, la fel și cana mea cu capucino, plină pe jumătate.

Amintindu-mi de visul pe care l-am avut, mi-am dat seama cât de important este metalul în viața noastră.

În viața de zi cu zi, orice instrument ai folosi conține și metal, fie că acesta este brut sau din aliaj. Chiar și bijuteriile sunt prelucrate din materiale, fie că sunt prețioase sau nu.

De asemenea metalul se poate folosi și pentru construirea unor hale de producție pentru fabricile mai mici sau mai mari, din diferite domenii, la care se folosește materie 100% reutilizabilă.

Pot fi construite hale metalice și pentru alte domenii, cum ar fi săli de sport și agrement, ferme de păsări, pentru stocarea alimentelor de tot felul, dar și pentru amenajarea florăriilor.

Frisomat, ajutorul tău de nădejde

Pentru toate aceste tipuri de hale poți cere ajutor din partea Frisomat, o companie belgiană înființată în anul 1978 de către Guy Somers.

Sursă foto: Frisomat.ro


Compania are filiale în 14 țări și două fabrici de producție, una fiind situată chiar în țara de origine, iar cealaltă în Brazilia. De asemenea deține o rețea de distribuție care este într-o continuă extindere internațională, aceasta activând în peste 100 de țări, unde a finalizat în jur de 35.000 de proiecte de asemenea hale.

Filiala din România a luat ființă în anul 1996, la Piatra Neamț, iar domeniul de activitate este proiectarea, dezvoltarea, transportul prefabricatelor și construcția halelor realizându-se din oțel laminat economisind astfel cu 30% mai puțin material.

Construcția pentru o astfel de hală metalică poate fi realizată și cu ajutorul fondurilor europene, Frisomat având experiență în acest domeniu prin flexibilitate și seriozitate.

Fondurile europene sunt instrumente de finanțare, create de Uniunea Europeană, pentru România (și nu numai) destinate domeniului privat sau public.

Pe scurt, Frisomat oferă calitate, seriozitate sustenabilitate și preocupare pentru mediunl înconjurător. 

Articol scris pentru Competiția SuperBlog - Proba 11 - Frisomat - Viața fără metal, un coșmar - Sponsor Frisomat.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Rezervația Naturală Focul Viu, Andreiașu de Jos, Județul Vrancea

Tur Cultural de Sânziene în Vrancea arhaică

HotelRunner ajutorul de nădejde al pensiunii noastre!