Călătorie în minunata lume a cărților


Încă din copilărie pătrundem în lumea cărților, fie că sunt cărți pentru copii, sau manuale pentru școală, fie că sunt de limba română, matematică, sau limba engleză, din paginile acestora învățăm nenumărate lucruri care odată cu trecerea anilor ele ne modelează viața și ne formează ca oameni.

Tot cărțile ne instruiesc în diferite domenii de activitate care mai târziu vor deveni meserii sau pasiuni care evident ne vor aduce beneficii pe termen lung.

Având un scriitor în familie, pot spune că lectura a făcut parte dintotdeauna din viața mea fără să-mi dau seama. Așa că într-o zi neavând ce face am decis că ar fi timpul să-mi fac o mică biblioteca în care să colecționez cărțile preferate.

Editura NICULESCU prietena cărților mele!

Prima opțiune la care m-am gândit atunci când m-am decis să fac prima comandă a fost Editura NICULESCU, unde am găsit cărți din diferite domenii.

Însă, înainte să fac acest lucru am căutat mai multe detalii despre aceștia. Astfel am aflat că această editură a fost înființată în anul 1993, prin eforturile profesorului universitar Dr. Ing. Cristian Niculescu, având misiunea de a veni în întâmpinarea nevoilor cititorilor aducând pe piață cele mai căutate titluri, sub semnătura unor autori de renume români și străini.

Domeniile editoriale în care s-a consacrat sunt manualele şi auxiliare şcolare, limbi străine, dicționare, hărţi şi ghiduri de călătorie.

Începând cu anul 2018 editura și-a diversificat domeniul de activitate adresându-se tuturor categoriilor de cititori. Printre domeniile publicate se numără cărţile pentru copii, cele de Self-Help, cum sunt cele de dezvoltare personală, familie şi parenting, sănătate și multe alte domenii de interes care pot fi găsite pe site. De asemenea am descoperit și cărți de ficţiune, limbi străine printre care o mare varietate de cursuri, dar și ghiduri de conversaţie și gramatici. Nici dicţionarele monolingve şi bilingve, auxiliarele şcolare, sau hărţile turistice şi rutiere nu lipsesc din portofoliul editorial. Tot aici, cei interesați își pot procura ghidurile de călătorie unde pot găsi informații utile despre locurile pe care își doresc să le viziteze.

Însă odată cu evoluția tehnologică și domeniul cărților a căpătat noi valențe, acestea fiind disponibile mai nou și în format digital, cele mai relevante fiind cărțile audio și cele distribuite pe dispozitive numite ebook reader.

Sursă foto: Editura NICULESCU

Diferența dintre cartea tipărită, audiobook și ebook!

Dintotdeauna am preferat să cumpăr cărțile tipărite, însă am prietenii care citesc și cărți în format digital și mai precis de pe ebook. Discutând cu unul dintre aceștia, am aflat că pe acest tip de dispozitiv este mult mai ușor și ieftin să cumperi cărți.

În ceea ce privește cărțile în format audiobook, ambii suntem de părere că ele se potrivesc mai mult pentru persoanele cu deficiențe mari de vedere, sau chiar nevăzători, dar și pentru cei care nu au timp să citească o carte, sau își doresc să aibă cartea preferată în format audio din diferite considerente, iar unul dintre acestea este faptul că apreciază modul în care povestitorul rostește cuvintele și emoția pe care acesta o transmite.

În ceea ce privește cărțile tipărite, eu și prietenul meu, am ajuns la aceeași concluzie, iar aceea este că în momentul când le atingi simți o emoție de nedescris. De la textura paginii, până la mirosul de cerneală proaspăt tipărită al unei cărți proaspăt cumpărate.O senzație aparte, este aceea din momentul în care îi atingi coperta simțind literele puțin ieșite în relief. Un farmec aparte îl au și cărțile apărute cu mulți ani în urmă. Mirosul acela de carte veche are și el ceva aparte.

Fiind o persoană căreia îi plac foarte mult cărțile de ficțiune, în mica mea bibliotecă marea majoritate a titlurilor fac parte din această categorie, însă nu voi refuza niciodată o carte care să-mi atragă atenția prin ceva anume, din orice altă categorie ar fi aceasta. 

Una dintre cărțile care mi-a atras atenția se numește „Luna din fântână. Povești înțelepte pentru o transformare profundă a vieții”, scrisă de Erica Helm Meade, o carte ce face parte dintr-o colecție de 65 de povești din mai multe culturi, fiecare dintre acestea fiind urmată de comentarii interpretative și exemple din viața adevărată a ceea ce se poate întâmpla atunci când ne identificăm cu o astfel de poveste.

Sursă foto: Editura NICULESCU

În ceea ce privește viitorul cărților în format ebook și audiobook, nu prea știu ce să spun. Dezvoltarea acestor domenii depinde în mare măsură de preferințele cititorilor. Dar sunt convinsă de faptul că cele tipărite vor fi mereu pe primul loc în preferințele pasionaților de lectură.

La final, aș dori să dau un sfat tuturor, care se rezumă la un proverb printr-un bine cunoscut de către noi, românii. Acesta spune cam așa: „Ai carte, ai parte!”. Fie că iubești cărțile tipărite, ori preferi cărțile în format audio, sau ebook, pe site-ul Editurii NICULESCU găsești exact ceea ce ai nevoie.

Articol scris pentru Competiția SuperBlog 2022 - Proba 15: Editura NICULESCU - Cartea tipărită Vs audiobook/ebook - Sponsor Editura NICULESCU.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tur Cultural de Sânziene în Vrancea arhaică

HotelRunner ajutorul de nădejde al pensiunii noastre!

Pregătiri pentru vacanță împreună cu Litoralulromanesc.ro