Povești savuroase de mucenicii Băneasa inspirate


Încă de mică iubesc dulciurile, iar acest lucru i se datorează bunicii mele care în tinerețe a lucrat în domeniul patiseriei. Ea ne făcea cele mai delicioase prăjituri.

Printre acestea se numărau și mucenicii muntenești, pe care îi pregătea în fiecare an în preajma zilei de 9 martie, zi în care se serbează 40 de mucenici, in Sevastia Armeniei. Neștiind adevărata semnificație a acestei sărbători într-o zi mi-am făcut curaj și am rugat-o pe bunica să-mi povestească de la ce vine această denumire.

Povestea celor 40 de mucenici!

Atunci mi-a spus că povestea mucenicilor datează din perioada domniei împăratului Licinius, între anii 308 si 324, atunci când guvernatorul Armeniei a descoperit religia celor 40 de soldați aflați în subordinea sa. Văzând că încercările sale de a-i face să se lepede de religia creștină nu dau roade guvernatorul i-a condamnat la 8 zile de chin.

De asemenea bunica mi-a mai povestit faptul că văzând că cele 8 zile de chinuri soldații nu vor sa renunțe la credința lor în Iisus Hristos, guvernatorul i-a condamna pe toți 40 la moarte prin înghețare în lacul Sevastia. Pe timpul nopții în care mucenicii au fost aruncati in lacul inghetat a avut loc o minune – temperatura apei a crescut pe langa trupurile soldatilor pe măsură ce aceștia spuneau rugăciuni, iar deasupra capetelor lor s-au pogorat cununi strălucitoare.

Povestea e mult mai lungă însă nu mi-o mai amintesc pe toată, cert este că din câte am aflat de la bunica, această întâmplare a stat la baza apariției mucenicilor sub forma cifrei 8, așa cum îi știm în zilele noastre.

Timp de foarte mulți ani, bunica pregătea mucenicii muntenești preparând aluatul așa cum știa mai bine. Gustul Băneasa era inconfundabil, fiind preferatul întregii familii.

Mucenicii Băneasa erau și preferații dânsei de aceea, iar rețeta era marele ei secret, însă într-o zi am găsit-o notată pe o hârtiuță, iar am decis să o împărtășesc tuturor 


Mucenici muntenești, rețeta bunicii!

Se amestecăm 500 g făină, cu 200 ml apă și sare și apoi se frământă până aluatul devine tare. Se întind aluatul într-o foaie cu grosimea de jumătate de centru apoi se taie aparatul special conceput,care are forma cifrei 8.

Se așează într-o tavă mucenicii astfel tăiați și se lasă la uscat timp de aproximativ o oră. Între timp se pune pe foc o oală cu aproximativ 2 litri de apă, cu sare și zahăr, după gust. Când apa începe să fiarbă, se micșorează focul și se pun mucenicii. Se adaugă esenţele și zahărul vanilat și se lasă la fiert aproximativ 25 de minute. 

De fiecare dată când bunica pregătea această rețetă nouă ne plăcea să punem miez de nucă măcinat și scorțișoară, deoarece adoram mirosul și gustul acestora. Noi, toți cei patru nepoți am fi fost în stare să devorăm ditamai oala plină cu mucenici dacă nu ar fi fost prin apropiere părinții să spună „opriți-vă!”

Cum era de așteptat, mama a moștenit pasiunea bunicii pentru dulciuri și gătește cu Băneasa tot felul de prăjituri, iar mucenicii nu lipsesc din multele sortimente de dulciuri pe care ni le prepară cu drag.


Dar cine este Băneasa?

Cu siguranță foarte mulți dintre voi ați văzut și ați cumpărat produsele Băneasa, dar nu știu câți aveți idee că acest brand are o istorie de peste 3 decenii, timp în care a devenit unul dintre cele mai apreciate nume în domeniul morăritului și producției de paste făinoase. De asemenea, de aproximativ 15 ani este cel mai mare și modern producător de paste din România și întreaga zonă a Balcanilor.

Acestea fiind spuse, am încălecat pe-o șa și v-am povestit așa, mucenici eu am mâncat și pe voi toți v-am pupat!.

Articol scris pentru Competiția Spring SuperBlog, Proba 1 - Mucenicii Băneasa - Rețete cu miez de poveste - Sponsor Paste Băneasa.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Rezervația Naturală Focul Viu, Andreiașu de Jos, Județul Vrancea

Tur Cultural de Sânziene în Vrancea arhaică

HotelRunner ajutorul de nădejde al pensiunii noastre!