Podcast la puterea Tehnocultura

 

Primele podcasturi le-am ascultat acum mulți ani, atunci când în România funcționa renumita platformă Trilu Lilu.Evident, că în acea perioadă nu rostea nimeni acest cuvânt, ci spuneam pur și simplu înregistrare. Între timp tehnologia e evolua, iar noi odată cu ea.


Dar ce este de fapt podcastul? Ei bine, este un fel de emisiune de radio care are mai multe episoade, se difuzează pe internet în format audio și poate fi descarcat si ascultat pe diferite device-uri. 


Termenul podcast este o combinație între iPod, lectorul portabil de muzică portabilă Apple Computer și casting, transmisie. Poate fi folosit pe notebook și PC.


Între timp a apărut Youtube, iar podcasturile au evoluat și ele. Acum acestea pot fi văzute și pe orice platformă.

 

Tehnocultura, face casă bună cu tehnologia


Despre Tehnocultura nu știam foarte multe lucruri, însă odată ce am ascultat podcasturile realizate de acești domni, mi-am dat seama că era exact ceea ce aveam nevoie ca să aflu lucruri interesante .


Podcastul Tehnocultura a apărut inițial în anul 2016, având ca domeniu inițial știința, avându-l drept gazdă pe Manuel Cheța. După ceva timp acesta a făcut o pauză.


În toamna anului 2020, Manuel, împreună cu Vlad Bănică, reiau înregistrările pentru acest podcast, însă de această dată domeniul ales a fost tehnologia sub orice formă, cu știri și comentarii pe multe subiecte care au legătură cu acest domeniu.


 Ascultând podcasturile, descoperi faptul că temele abordate pot fi pe placul atât celor pasionați de tehnologie, cât și celor care abia acum deslușesc tainele acesteia. Acestea pot varia, de la gaming, care nu e chiar pasiunea mea, la diferite programe de editare audio, la calculatoare și diferite componente și periferice ale acestora, ba chiar și despre misiunile NASA.


E foarte interesant de ascultat acest podcast de tehnologie datorită modului în care cei doi interlocutori explică despre toate aceste subiecte. Pur și simplu creează o poveste în jurul fiecărui subiect în parte, iar asta se întâmplă pentru că se documentează foarte bine.


Pro și contra


Ar trebui să asculți pentru că întotdeauna vei avea ceva de învățat, iar acest fapt se întâmplă atunci când cel/cei care-l realizează pun suflet atunci când îl realizează. Când asculți cu plăcere, nu contează durata acestuia.


Nu am un motiv anume pentru care să fiu împotrivă. Fiecare dintre noi are dreptul să se exprime, iar eu apreciez oamenii care pot face asta.


În ceea ce privește subiectele pentru viitoarele podcasturi, nu am subiect anume, iar asta datorită faptului că sunt sunt teme care mă interesează și despre care pot discuta oricând cu tatăl meu, care la rândul său este pasionat de tehnologie.


Chiar dacă nu ascult prea des podcasturi, părerea mea despre ele una foarte bună pentru că apreciez efortul pe care cei care le creează îl depun, iar în spate stau foarte multe zile de documentare și muncă pentru a scoate un produs pe care oamenii să-l asculte cu mare plăcere și să-l aprecieze la adevărata lui valoare.


În ceea ce mă privește, fiind pasionată și de fotografie, aș încerca să explic celor ce mă urmăresc cele mai performante camere de fotografiat și filmat și multe alte lucruri care să le stârnească interesul pasionaților și nu numai lor.


Articol scris pentru Competiția SuperBlog, pentru proba a 7-a - Podcast la puterea Tehnocultura - Sponsor Tehnocultura.

Comentarii

  1. Mersi de articol. Adevărul este că dacă îți place materialul pe care îl urmărești, video sau audio, atunci rămâi lipit de ecran sau boxe mult și bine. Un exemplu este Dan Carlin cu Hardcode History, care face episoade lungi de 6 ore. Iau pauză de la ascultat doar să merg la toaletă. Un podcast de fotografie prin podcastosferă ar fi interesant :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Rezervația Naturală Focul Viu, Andreiașu de Jos, Județul Vrancea

Tur Cultural de Sânziene în Vrancea arhaică

HotelRunner ajutorul de nădejde al pensiunii noastre!