Tur Cultural de Sânziene în Vrancea arhaică

 

Acum câteva zile, mai precis sâmbătă 25 iunie, am avut ocazia să particip la un tur cultural organizat de către Asociația Eu, tu și ei, cu ocazia Sânzienelor.


Prima oprire a fost la Muzeul Țării Vrancei din Vidra, unde am avut parte de o adevărată lecție de cultură, în cadrul căreia ne-au fost povestite lucruri inedite despre tradițiile strămoșilor care au populat aceste străvechi meleaguri și am putu admira unele dintre cele mai frumoase costume populare, dar și diferite ustensile folosite de oamenii locului în acele vremuri.











În cele ce urmează vă voi face părtași la această frumoasă lecție de cultură.


Următoarea oprire a fost la Muzeul Etnografic Paltin, loc în care poți petrece clipe minunate alături de cei dragi.









Muzeul găzduiește o vastă expoziție care cuprinde numeroase modele  de ii, costume populare, ustensile folosite încă din cele mai străvechi timpuri, dar și numeroase diplome și fotografii ale oamenilor care au locuit pe meleagurile acestea cu mult timp în urmă.









Și aici am avut parte de adevărate lecții de cultură și tradiții, doamna muzeograf fiind un fin cunoscător al tradițiilor din acele vremuri, dar și un abil povestitor.
În cele ce urmează vă voi arăta unele dintre cele mai fruoase imagini pe care le-am surprins în cadrul vizitei la acest muzeu.




Ultima oprire a foste Mănăstirea Valea Neagră, aflată în comuna Nistorești.







Momentan, mănăstirea este în renovare. Personalul acesteia este format di 3 maici și un preot.
în cele ce urmează vă invit să urmăriți să urmăriți un colaj care cuprinde cele mai frumoase și interesante imagini surinse în cadrul acestui frumos tur cultural în Vrancea arhaică, dar și un scurt istoric a celor două muzee și a mănăstirii Valea Neagră.


Cu această ocazi, doresc să-i mulțumesc Silviei și Asociației Eu, tu și ei, pentru faptul că mi-au oferit ocazia de a afla foarte multe informații despre strămoșii noștri și tradițiile acestora. Cu această ocazie am cunoscut oameni noi și extrem de ineligenți și pasionați de cultură.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Rezervația Naturală Focul Viu, Andreiașu de Jos, Județul Vrancea

HotelRunner ajutorul de nădejde al pensiunii noastre!